Google konto
Start med at oprette en Google konto for din virksomhed. Når du opretter en konto, får du en mailadresse - en "Gmail". Den Gmail skal du udelukkende bruge til Googles værktøjer, ikke andet. Til gengæld skal du huske ALTID at logge på med denne Gmail, når du vil arbejde med Googles værktøjer.
Google Maps
Opret din virksomhed på Google Maps. Jo mere Google ved om dig og din virksomhed, jo bedre synes Google om dig ... :-)
Google Webmaster Hjælp
Når du har oprettet en Google konto, kan du tilmelde dit website under Webmaster Hjælp - så får du adgang til Googles informationer om netop din hjemmeside. På Googles side Webmaster Hjælp kan du finde alle de oplysninger om Google og links, du som webmaster har brug for:
Google Webmaster Hjælp
Google Analytics
Det er en god idé at bruge Google Analytics til at se relevant og detaljeret statistik for din hjemmeside.
Google Ads
Selv om du måske ikke er klar til at annoncere på Google, vil jeg anbefale dig at oprette en Google Ads konto og bruge alle de gode værktøjer, du får adgang til der. Til gengæld vil jeg ikke anbefale dig at gå i gang med at annoncere uden professionel opstartshjælp.
Flere gode værktøjer
På
Markedsføringshåndbogens hjemmeside kan du finde mange flere links til inspiration og gode værktøjer.