Hanne Wicks CV

Jeg havde mange års erhvervserfaring med i bagagen, da jeg startede Wick Kommunikation i 2003 - se mine tidligere ansættelser, kunder, ansvarsområder mv. nedenfor.

Du kan også læse mere om Wick Kommunikations ydelser og kunder - og mere om Hanne Wick.

Ansættelser:
01.02.03 – 30.04.03: Kontaktchef hos Venture Marketing
01.05.00 – 28.02.03: Projektleder Internet hos aparte
01.11.99 – 30.04.00: Tekstforfatter og webeditor hos aparte
01.08.99 – 30.10.99: Marketingkoordinator hos Kreativt Center (barselsvikar)
01.08.98 – 31.07.99: Marketingkoordinator og PR-medarbejder hos Image Selskabet
01.11.95 – 31.07.98: Boede i Schweiz, fuldtids mor + frivilligt arbejde i bl.a. fairtrade butik.
01.11.86 – 31.10.95: Marketingkoordinator hos A5 Marketing
01.02.86 – 31.10.86: Informationsmedarbejder hos WTK
01.08.83 – 31.01.86: Marketingkoordinator-elev (samt barselsvikar) hos A5 Marketing
01.07.76 – 01.08.83: Ansat i forældres bagerforretning, Allé-Bageriet


Læs mere om kunder, ansvarsområder og resultater nedenfor:


Kontaktchef hos Venture Marketing
Som kontaktchef hos Venture Marketing har jeg fortrinsvis arbejdet med følgende opgaver:
  • Relancering / nylancering af tre hjemmesider for ElcoBrandt, som markedsfører hvidevarer under de tre mærkevarer Brandt, Blomberg og De Dietrich. Hjemmesiden er baseret på Content Management systemet Dynamic Web.
  • Branding opgaver samt koordinering af grafisk produktion af brochurer mv. for Grundfos.
  • Projektledelse af mindre programmeringsopgave for Danske Sælgere.
  • Koordinering af grafiske opgaver for bl.a. Linco Food og VPG (Petfood).
  • Oplæg til kommunikationsstrategi for en række potentielle kunder.
  • New bizz salg.


Internet projektleder hos aparte
Mine opgaver som internet projektleder hos aparte var følgende:
Projektledelse af store og mellemstore internet løsninger med tilhørende administrationssystem / Content Management System, både udvikling af skræddersyede løsninger og udformning af kundetilpassede standardløsninger (bl.a. ’Obvius’, som er Open Source CMS baseret på Linux, og ’Ajour’, som er et asp programmeret CMS på Microsoft platform).
Kunde-, budget- og projektansvarlig. Kundens rådgiver og primære kontaktperson. Leder af fleksible projektteams på 3-15 personer.
Specialkompetencer: Rådgivning og kundepleje. Behovsafdækning hos kunden. Udarbejdelse af kravspecifikation og løsningsbeskrivelse. Udformning af brugervenlig informationsarkitektur. Tekstudarbejdelse og -redigering. Omfattende mersalg til eksisterende kunder og en mindre del newbizz.
Sparring med ledelsen i såvel økonomiske, faglige som personalemæssige spørgsmål.
Løbende strukturering og effektivisering af interne arbejdsgange og systemer.


Resultater hos aparte som projektleder:
For Danske Sælgere (fagforbund):
Key Account Manager og daglig projektleder med ansvar for udvikling og implementering af frontend og administration af bl.a. et omfattende Kursusmodul og tilhørende faktureringsmodul. Integrationsmodul – kaldet CheckPoint Charlie – til integration med Organisators (tidl. Mærsk Data) a-kasse og fagforenings system, Winnie. VidenCenter (artikel- og pdf-modul) og SælgerBørs (jobformidling, CV-bank og jobmatch modul) samt en lang række mindre moduler til hjemmesiden.

Mine opgaver: Kundens primære kontaktperson, rådgiver og problemløser. Ansvarlig for afdækning af kundens behov samt udformning af kravspecifikation og teknisk projektbeskrivelse for hvert projekt, leder af projektteams på ca. 10-15 personer (designere og programmører).
Afholdelse af workshops med kundens medarbejdere – dels i forbindelse med afdækning af behov, dels ved brugertest af færdige løsninger.
Afrapportering af status på månedlige statusmøder med kunden.
Udarbejdelse af dokumentation på løsninger.
Support og helpdesk.
Budgettering, økonomi- og ressourcestyring, fakturering.

For EsF, Erhvervssprogligt Forbund (fagforbund):
Mit ansvar for EsF var det samme som for Danske Sælgere.

For AAK, Akademikernes A-Kasse (fagforbund):
Mit ansvar for AAK var det samme som for Danske Sælgere.

For ViFAB, Videns- og Forskningscenter for Alternativ Behandling (off. inst. under Sundhedsstyrelsen):
Projektleder med ansvar for udvikling og implementering af frontend og administration af portalhjemmesiden www.vifab.dk.

Mine opgaver: Kundens sparringspartner i forbindelse med opstart og opbygning af centeret, strategiske overvejelser, vidensopbygning inden for området, PR-aktiviteter og generel markedsføring, dels ud fra min rolle som projektleder, dels ud fra min store interesse, viden og netværk inden for området.
Ansvarlig for afdækning af kundens behov samt udformning af kravspecifikation og projektbeskrivelse. Opbygning af informationsarkitektur. Leder af projektteam på ca. 5-10 personer.
Udformning af brugermanual og afholdelse af kurser for kundens medarbejdere.
Support og helpdesk.
Økonomi- og ressourcestyring, fakturering.

For Astma-Allergi Forbundet (interesseorganisation):
Projektleder med ansvar for udvikling og implementering af frontend og administration af hjemmesiden www.astma-allergi.dk, samt efterfølgende udvikling og implementering af yderligere moduler og løsninger.

Mine opgaver: Kundens sparringspartner og rådgiver i forbindelse med al kommunikation på Internet. Senest også rådgivning i forbindelse med overvejelser om skift af Content Management system.
Ansvarlig for afdækning af kundens behov samt udformning af projektbeskrivelser for hvert projekt. Leder af projektteam på ca. 5 personer.
Udformning af brugermanual og afholdelse af kurser for kundens medarbejdere.
Support og helpdesk.
Budgettering, økonomi- og ressourcestyring, fakturering.

For Arbejderbevægelsens Internationale Forum:
Projektleder med ansvar for udvikling og implementering af frontend og administration af hjemmesiden, samt efterfølgende udvikling og implementering af yderligere moduler og løsninger.

Mine opgaver: Kundens sparringspartner og rådgiver i forbindelse med al kommunikation på Internet.
Ansvarlig for afdækning af kundens behov samt udformning af projektbeskrivelser for hvert projekt. Leder af projektteam på ca. 3 personer.
Support og helpdesk.
Budgettering, økonomi- og ressourcestyring, fakturering.

For Århus Portalen (byportal):
Koordinering af banner-annonce produktion og løbende designopgaver på www.aarhus.dk.
Budgettering, økonomi- og ressourcestyring, fakturering.

For Foreningen Dansk Møbelindustri:
Projektleder med ansvar for videreudvikling af foreningens hjemmeside.

Mine opgaver: Sparringsparner og rådgiver i forbindelse med videreudvikling og redesign af hjemmesiden.
Budgettering, økonomi- og ressourcestyring, fakturering.

For Louis Poulsen Lighting (B2B):
Koordinering af design- og programmeringsopgaver for LP worldwide – i alt 11 datterselskaber med hver deres hjemmeside.
Budgettering, økonomi- og ressourcestyring, fakturering.

For 10-kommune samarbejdet under Århus Kommunes Erhvervsafdeling, senere omdøbt til 11-kommunesamarbejdet:
Projektleder med ansvar for udvikling og implementering af frontend og administration af hjemmesiden, herunder erhvervsregister og database over ledige erhvervsgrunde. Senest også rådgivning i forbindelse med overvejelser om skift af Content Management system samt oplæg til samlet markedsføring i såvel print som elektroniske medier.

Mine opgaver: Sparringspartner og rådgiver for både samarbejdets arbejdsgruppe på tre personer, for samarbejdets daglige koordinator og for alle de 11 kommuners ansvarlige koordinatorer.
Ansvarlig for afdækning af kundens behov samt udformning af projektbeskrivelse. Leder af projektteam på ca. 3 personer. Redigering og implementering af tekst vha. FrontPage.
Support og helpdesk.
Budgettering, økonomi- og ressourcestyring, fakturering.

For Jobrotation i Århus Amt:
Assisterende projektleder for produktion af hjemmeside.
Mine opgaver: Kundekontakt. Fortrinsvis udarbejdelse og redigering af tekst samt implementering af tekst, fotos, tabeller mv. vha. FrontPage.

Derudover ad hoc opgaver – fortrinsvis udformning af informationsarkitektur, udarbejdelse af kommunikationsstrategi, tekstarbejde mv. – for en lang række kunder, bl.a. ForbrugerInformation, Forbrugerstyrelsen, Sundhedsstyrelsen, Europa-kommisionen, Økologisk Landsforening, Dansk Sportsfisker Forbund, Amnesty, Svalegangen, Opgang 2, Galleri C.



Tekstforfatter og webeditor hos aparte
Kundekontakt. Udarbejdelse af tekster, redigering og webopdatering vha. FrontPage. Fremskaffelse af fotos. Korrektur.

Resultater hos aparte som tekstforfatter:
For Mini Crosser (handicap køretøjer og andre hjælpemidler): Research og interviews samt udarbejdelse af tekst til artikler og kunde statements på hjemmesiden.

For DIT (senere Tieto Enator): Beskrivelse af systemet Modulus (sagsbehandler system) på brugerniveau.

For Erhvervssprogligt Forbund (EsF): Daglig opdatering af hjemmeside.

For SIKA Footwear (sikkerhedsfodtøj): Udarbejdelse af tekster til hjemmeside.

For Sundhedsstyrelsen: Redigering af tekst til kampagnen ”Kom i gang” (interaktiv hjemmeside, lærer- og elevhæfter).

For Skowolther: Udarbejdelse af tekst, redigering og opdatering af tekster på hjemmesiden.

For Svalegangen: Redigering og implementering af tekst på hjemmesiden.

For Magistrenes Jobservice: Redigering og implementering af tekst på hjemmesiden.



Marketingkoordinator hos Kreativt Center (barselsvikar)
Kortvarigt barselsvikariat (4 måneder).
Annonceekspedition, fotoleje, kontakt til en lang række translatører samt forefaldende koordinatorarbejde.
Interviews, tekstudarbejdelse og redigering samt korrektur for bl.a. British Airways (Sun Air magasinet), Danish Crown (Den Grønne Slagter emballage og annoncer), Kirk Telecom (interviews og beskrivelse af Dect telefon), Cerialia Danmark (AXA emballagetekster), EDB Højskolen (kursuskatalog), Ege Clinic (folder), Ønskemøbler (annoncer), Agger Tange Feriecenter (salgsbreve og folder), AMC Schou (brochure), Palsgaard Industri (annoncer), guldsmedforretningen Knud Pedersen (annoncer), Ejendomsringen (annoncer mv.), Nammo (annoncer), Essex Invest (pr-brochure).



Marketingkoordinator og PR-medarbejder hos Image Selskabet
Tekstudarbejdelse (pressemeddelelser, brochurer, annoncer, rapporter mv.), redigering og korrektur. Styring af grafiske produktioner hos eksternt reklamebureau, trykkeri mv. Presseovervågning og presseklip.
Kunder: Smithkline Beecham A/S, AF Århus, AF Nordjylland, System B8 møbler a/s, Grundfos, Nybolig Erhverv, BMS A/S, Bates Korsnäs A/S, COWIconsult, Norlax A/S, Det Danske Fjerkræråd, Egetæpper A/S, Slots- og Ejendomsstyrelsen, Fertin A/S, Hatting Bageri A/S, Plesner og Grønborg, Terma Electronics, Kamstrup A/S, Kone Elevator, NCC Rasmussen & Schiøtz, Superfos Packaging, Tele Danmark Erhverv.



Marketingkoordinator hos A5 Marketing
Selvstændig funktion med nær kundekontakt, ansvar for produktionerne lige fra budgettering, udarbejdelse af tekst, sparring med AD’er over rentegning og fotografering til korrekturlæsning af sats og færdig opsætning, kontrol af film og prøvetryk, trykstart og levering af den færdige produktion til kunden – til tiden. Derudover mediaplanlægning og -ekspedition. Koordinator ved én reklamefilmproduktion.
Desuden PA/sekretær for direktør Torsten Wegener.

Resultater som marketingkoordinator hos A5 Marketing
Jeg var hos A5 i så mange år, at det er umuligt at lave en totalliste over resultater - så her er et repræsentativt udpluk:

For Sydbank: Kundekontakt, tekstudarbejdelse og redigering, briefing af kreative, assistance ved fotografering, fotoudvælgelse, korrektur og koordinering af hele produktionsgangen af brochurer, foldere mv. samt imageannoncering. Mediaplanlægning og -ekspedition. Budgettering, ressourcestyring og fakturering.

For Blomberg Husholdningsmaskiner: Kundekontakt, tekstudarbejdelse og redigering, briefing af kreative, assistance ved fotografering, fotoudvælgelse, korrektur og koordinering af hele produktionsgangen af hovedkataloger, brochurer samt imageannoncering. Mediaplanlægning og -ekspedition. Budgettering, ressourcestyring og fakturering.

For Grundfos: Kundekontakt, tekstudarbejdelse og redigering, briefing af kreative, assistance ved fotografering, fotoudvælgelse, korrektur og koordinering af hele produktionsgangen af brochurer samt imageannoncering. Mediaplanlægning og mediaekspedition. Budgettering, ressourcestyring og fakturering.

For Svane Køkkenet: Kundekontakt, tekstudarbejdelse og redigering, briefing af kreative, assistance ved fotografering, fotoudvælgelse, korrektur og koordinering af hele produktionsgangen af hovedkataloger, brochurer samt imageannoncering. Mediaplanlægning og -ekspedition. Budgettering, ressourcestyring og fakturering.

For Bang & Olufsen: Udarbejdelse af brochure og teknisk dokumentation for Beologic, herunder fotoudvælgelse, korrektur og produktionsarbejde.

For BHJ Gruppen: Image- og produktbrochurer samt international annoncering.

For Peter Larsen Kaffe: Kundekontakt, markedsanalyser, imageannoncering og udarbejdelse af idé-oplæg til ikke-produceret reklamefilm.

For Böklunder Pølser: Kundekontakt, udarbejdelse af reklamefilm.

I produktionsafdelingen har jeg derudover serviceret bl.a. følgende kunder: System B8 møbler a/s, Dansk Supermarked (”Mesterhakket” for Føtex og Bilka), RED//GREEN, FIH (Finansieringsinstituttet for Industri og Håndværk), Dansk Møbelindustri, Cetelco, Århus Amt Sygehusforvaltningen, Dansk Apoteker Forening.


Informationsmedarbejder hos WTK
Ansat som PR-, informations- og marketingmedarbejder i entreprenørfirmaet WTK. Ansvarsområder: Ugentligt internt nyhedsbrev til alle ansatte i hele landet, pressemeddelelser, events, fotografering (til presse og dokumentation), markedsføring og reklamegaver.


Marketingkoordinator-elev hos A5 Marketing
2-årig uddannelse som marketingkoordinator efterfulgt af barselsvikariat.
Sideløbende hermed merkonom i markedsføring.


Ansat i forældres bagerforretning
I syv år var jeg ansat i mine forældres bagerforretning, og jeg fik i de år en meget grundig oplæring i produktkundskab, salg, kundeservice og butiksdrift.

Mine forældre inddragede mig meget i hele virksomhedens drift, og jeg fik derigennem også en stor indsigt i virksomhedsdrift og personaleledelse, herunder især ansættelse og oplæring af butikspersonale.

Jeg har med andre ord fået købmandskab, entrepreneurship og den selvstændige erhvervsdrivendes tankegang ind med modermælken, og det har givet mig en stor fordel i hele mit arbejdsliv – og selvfølgelig ikke mindst som selvstændig.

Kontakt Hanne Wick - 2348 0033

Du kan også sende en mail eller bruge kontaktformularen.