Første hjemmeside?

Første gang, man skal lave en hjemmeside, kan det forekomme ret overvældende at gennemskue de mange muligheder, tilbud og faldgruber, man støder på. Især hvis man er iværksætter og i forvejen har mere end nok at tage sig af og tænke på.

Derfor får du lige et par indledende gode råd fra mig - og en opfordring til at læse flere af de andre artikler her på min hjemmeside. Så er du i hvert fald bedre rustet til at sammenligne muligheder, overveje dine behov og stille de nødvendige spørgsmål.

Vælg professionelle samarbejdspartnere
Hvis du ønsker at signalere professionalisme og kvalitet, skal al din markedsføring afspejle dette. Markedsføring er her ment i helt bred forstand - alt hvad du er synlig med.

I dit professionelle arbejde bør du arbejde sammen med andre professionelle. Hvis der blandt venner og familie er personer, som mener, de kan løse dine kommunikationsopgaver, bør du tjekke deres kompetencer og referencer, præcis som du ville gøre med en fremmed leverandør - og kun vælge at samarbejde med dem, hvis de lever op til dine krav. Jeg har hørt mange fortælle om, hvor svært og ubehageligt det er at komme ud af et dårligt samarbejde med en ven eller et familiemedlem, som viste sig ikke at være dygtig nok.

Vælg et godt CMS
CMS står for Content Management System.
Et CMS er et system til at styre indholdet på en hjemmeside (også kaldet et administrationssystem), som giver dig mulighed for at opdatere og udvide din hjemmeside uden at have forudgående kendskab til programmering eller design.
Læs mere om CMS her ...

Få din hjemmeside - og evt. andre funktioner - opbygget i et godt og meget anvendt CMS fra en leverandør, som du har tillid til. Sørg for at se på både leverandøren og systemets referencer. Er systemet før blevet anvendt til en lignende løsning - og fungerer den løsning ordentligt? Få leverandøren til at demonstrere en lignende løsning for dig. Kontakt evt. en af leverandørens kunder og få deres vurdering af samarbejdet og den afleverede løsning.

Hvis leverandøren tilbyder at udvikle løsningen til dig fra bunden, så vær opmærksom på, at du dermed bliver "testperson" for leverandøren. Det kan være ok, hvis du har den fornødne erfaring, tid og lyst til det. Men det er så absolut en fordel, hvis leverandøren anvender et godt CMS og evt. foretager de nødvendige tilpasninger på dette i forhold til dine ønsker.

Når du har valgt en professionel leverandør og et godt system, har du allerede taget et stort skridt hen imod en professionel løsning - og dermed er du sparet for mange problemer og udgifter på sigt.

Næste fase er at finde en dygtig webdesigner - og dem er der desværre få af. Du kan finde links til nogle rigtigt dygtige webdesignere under Samarbejdspartnere. Webdesignet skal først og fremmest skabe overblik for brugeren - ellers bliver det et kort besøg. Og så skal designet selvfølgelig afspejle den profil, du ønsker at give virksomheden. Tjek også her designerens referencer - og mærk efter, om der er den rigtige "kemi" mellem jer, så designeren forstår, hvad du ønsker at signalere med designet.

Herefter er det op til dig at få opbygget en brugervenlig og søgemaskinevenlig hjemmeside. Det kan du finde mange gode råd og tips til i de links, du finder i højre spalte.

Kontakt Hanne Wick - 2348 0033

Du kan også sende en mail eller bruge kontaktformularen.
Første hjemmeside?

Kontakt Hanne Wick - 2348 0033

Du kan også sende en mail eller bruge kontaktformularen.