Få flere besøg på din hjemmeside

Det vigtigste formål med en hjemmeside er, at den kommunikerer det ønskede budskab på en måde, som den besøgende forstår og finder tilfredsstillende. Derfor skal udformningen af budskabet, designet og især brugervenligheden prioriteres højt.

Læs mere om udformning af budskab i artiklen Tekst til web.

Næste prioritet er så at få besøgende på hjemmesiden.

Det kan gøres ved traditionel markedsføring på både digitale og trykte medier, ved at få links fra andre relevante hjemmesider og sidst - men absolut ikke mindst - ved at forsøge at få sin hjemmeside højt placeret i søgemaskinerne.


Links fra andre hjemmesider til din hjemmeside
Sørg for at få andre hjemmesider til at linke til din hjemmeside. For det første har linket selvfølgelig den helt oplagte funktion, at det kan få den besøgende på den anden hjemmeside til muligvis også at besøge din hjemmeside. Men derudover har disse links også en stor betydning i forhold til søgemaskinernes vurdering af en hjemmeside. Jo flere links til din hjemmeside fra andre hjemmesider, jo bedre ”PageRank” får din hjemmeside – og jo bedre placering vil din hjemmeside få i listen af søgeresultater.
Du kan læse om søgemaskineoptimering og PageRank i artiklerne under Søgemaskineoptimering.

Bedste metode er at skrive noget på din hjemmeside, som andre synes er værdifuldt og vigtigt, så de - helt af sig selv - vælger at henvise til dig. Det kræver tid til at skrive nogle gode artikler, men den investerede tid er absolut godt givet ud..

Du kan oprette en blog, hvor du skriver jævnligt - og linker fra bloggen til din hjemmeside. Du kan også skrive indlæg på andre blogs og i debatfora - med link til din egen hjemmeside med i teksten eller signaturen. Skriv læserbreve til aviserne, som også bliver vist online. Ofte har aviserne også et online debatforum, hvor man kan oprette profil, skrive indlæg og kommentere på andres indlæg.
Sørg for at oprette en profil for dig selv på LinkedIn og andre netværk. I din profil kan du ofte lave et link til din virksomheds hjemmeside (læs mere under Links til websitet).

Søg på dit navn og på din virksomheds navn på Google - sæt navnet i citationstegn, når du søger, så du søger specifikt på navnet. Se resultaterne igennem og tænk over, hvordan du kan få flere resultater - og måske forbedre de resultater, du allerede har. Bemærk! Når du søger på din egen pc, kan du ikke stole på den placering, din hjemmeside har i søgeresultaterne! Google ved, hvad du gerne vil finde og tilpasser søgeresultaterne til dig. Brug f.eks. det gratis værktøj 'Free Monitor for Google' fra CleverStat til at tjekke dit websites placering på en række søgeord.

Tjek din statistik på din hjemmeside: Hvor kommer de besøgende fra? Har de indtastet hjemmesidens adresse direkte eller har de fundet hjemmesiden på Google - eller kommer de fra et link på et andet website?

Prøv at få lavet nogle samarbejdsaftaler med relevante virksomheder / organisationer, sådan at de henviser / linker til dig. Tænk bredt: hvem kan få brug for at henvise til dig i deres egen arbejdssituation - og hvem kan evt. gøre det som privatperson?

Læs også artiklen Links til websitet.


Traditionel markedsføring
Traditionel markedsføring dækker over hele paletten fra avis- og magasinannoncer over butiksmateriale til outdoor marketing – samt annoncering i TV, radio og på internettet.

Alle steder og i alle forbindelser skal hjemmesidens adresse nævnes, således at hjemmesiden bliver det sted, enhver først vil gå til for at søge oplysninger om virksomheden og dens produkter eller serviceydelser.

Læs også ...

Hvis du vil vide mere om søgemaskineoptimering / SEO, kan du læse disse artikler:

Kontakt Hanne Wick - 2348 0033

Du kan også sende en mail eller bruge kontaktformularen.